FAQ | Ofte stillede spørgsmål

Vores værkstedet har åbent:

  • Mandag – Torsdag: 09.00 – 16.00
  • Fredag: 09.00 – 15.00
  • Lørdag – Søndag: Lukket

Telefontid (kundeservice) har åbent:

Du er velkommen til at give os et kald eller ligge en SMS til os på 61 10 46 00 i kundeservice åbningstiden hvis du har spørgsmål. 

  • Mandag – Fredag: 12.00 – 14.00
  • Lørdag – Søndag: Lukket

Udenfor åbningstiden er du altid velkommen til at sende os en e-mail til kundeservice@batteriservice.dk – så vender vi tilbage hurtigst muligt (Som regel indenfor 24 timer).

Vores værksted ligger på Tangmosevej 87G, 4600 Køge.

Når du ankommer til adressen vil det første du kan se være Euromaster Køge (Vi ligger i samme bygning som dem, men længere nede). Du skal køre venstre om Euromaster og ned ad vejen mellem Euromaster og MP biler.

Lige foran indgangen til Taekwondo klubben vil du kunne se vores flag og indgang.

Nej. Vi kan desværre ikke modtage billeder på vores kundeservice telefon (61 10 46 00). Du kan godt sende os en tekst SMS, men billeder skal sendes via e-mail til kundeservice@batteriservice.dk

For at kunne hjælpe dig med et tilbud på renovering, skal vi bruge et billede af dit batteri (Som minimum et hvor man kan se hele batteriet og et tæt på at informationerne derpå – Volt, Ah, Wh og model nummer).

Vi opkøber ofte brugte batterier, som vi sætter i stand efterfølgende. Har du et gammelt batteri du ikke længere kan bruge, og som du ikke ønsker at få renoveret hos os? Så kan du sende en e-mail til kundeservice@batteriservice.dk for at få en estimeret pris på opkøb.

For at kunne give et tilbud skal vi bruge:

  • Et tydeligt billede, hvor man kan se hele batteriet (gerne fra flere vinkler)
  • Informationer der står på batteriet (F.eks modelnummer, Volt (V), Ampere timer (Ah) og Watt timer (Wh).
  • De informationer du har om batteriets stand (alder, defekt, kan det tænde, hvor langt kan det køre mm.)

Vær opmærksom på at i de fleste tilfælde kræver det at vi får batteriet ind på værkstedet og tester det igennem for at kunne give en endelig pris på opkøbet.

Vi opkøber desværre ikke brugte enheder som el løbehjul eller elcykler.

Vi ville ønske, at vi kunne vifte med en magisk loddekolbe og fikse dit batteri på et øjeblik – men desværre kræver kvalitetsarbejde lidt tid. For at sikre, at dit batteri er i tiptop stand, tester vi det grundigt efter renovering eller reparation, og derfor kan vi ikke lave det samme dag.

Hvis du har brug for hurtigere service, tilbyder vi et ekspresgebyr, der rykker dig helt foran i køen – som en VIP på batteriværkstedet! Selv med ekspresbehandling skal du dog forvente minimum 2 hverdage, da vi ikke går på kompromis med kvaliteten.

Hold øje med den aktuelle ventetid i bunden af vores hjemmeside, og husk: gode ting tager tid – især når de skal holde strøm! ⚡😊

Vi har desværre ikke mulighed for at modtage eller opbevare cykler, el-løbehjul, segboards eller andre e-mobiliteter på vores værksted. Hvis du overvejer at købe et batteri hos os, er du dog velkommen til at medbringe din enhed for at teste batteriet på stedet. Bemærk, at vi ikke kan opbevare enheden, og du skal tage den med dig igen efter testen.

Når det kommer til batterirenovering, er det vigtigt, at batteriet er adskilt fra enheden, inden det indleveres hos os. Vi tilbyder ikke at fjerne batteriet fra enheden på værkstedet. Hvis du har brug for hjælp til dette, anbefaler vi, at du besøger et kvalificeret værksted, som f.eks. et cykelværksted, der kan assistere dig med at adskille batteriet korrekt.

Vi modtager altså kun selve batteriet til renovering eller reparation.

Vi tilbyder desværre ikke reparation af enheder som elcykler, segboards eller løbehjul på værkstedet. Vi tager kun imod selve batterierne som vi har mulighed for at teste, fejlsøge, reparere og renovere. Vær opmærksom på at det vigtigt, at batteriet er adskilt fra enheden, inden det indleveres hos os. Vi tilbyder ikke at fjerne batteriet fra enheden på værkstedet.

En renovering er en udskiftning af cellerne i dit batteri. Det vil sige at vi fjerner alle de gamle defekte celler i batteriet og bygger en helt ny pakke med nye celler og sætter i. BMS printet, lade stik og andre elektroniske dele genbruges hvis funktionelle og udskiftes som udgangspunkt ikke som en del af renoveringen, men kan tilkøbes som ekstra service på de fleste modeller. 

Renoveringen omfatter ikke udskiftning eller reparation af batteriets elektroniske komponenter, såsom:

  • BMS (Battery Management System)
  • Ladestik
  • Indikatorer og andre elektroniske dele

Disse dele genbruges som udgangspunkt, hvis vi vurderer, at de er funktionelle under vores indledende test. Hvis vi finder fejl i elektronikken, tilbyder vi at udføre reparation eller udskiftning som en ekstra service, der kan tilkøbes ud over selve renoveringen.

Når du indleverer eller sender dit batteri til os, bliver det registreret i vores system, og du bliver placeret i køen.

Ventetiden varierer lidt afhængigt af sæsonen og kompleksiteten af de opgaver, der ligger foran dig. Du kan altid finde den aktuelle estimerede ventetid nederst på vores hjemmeside. Selve renoveringsprocessen, hvor vi udskifter alle cellerne, tager normalt et par timer fra det øjeblik, vi åbner batteriet, til det igen er samlet med de nye celler. Hvis der er ekstra dele, der kræver udskiftning, såsom BMS eller opladningsstik, kan det tage et par timer ekstra.

Efter renoveringen gennemgår batteriet en kapacitetstest for at sikre, at alt fungerer som det skal. Denne test kan i visse tilfælde tage 2-4 hverdage.

Til sidst skal der lægges 1-2 hverdage oveni, hvis batteriet skal sendes tilbage til dig med posten. Vi sender batterier ud hver dag kl. 16, så hvis dit batteri er færdigtestet på dagen, forventer vi, at du modtager det næste hverdag.

Når vi laver en renovering, så betyder det at vi udskifter cellerne i dit batteri. I stedet for at købe en nyt batteri der ofte er meget omkostningsfuldt, kan du altså spare mange penge (Op til 50% i forhold til nyt), ved at genbruge din gamle batteri kasse og dele som BMS / sikkerhedsprintet, og få sat nye celler i batteriet hvis disse er udtjent. Som regel holder batterierne i 4-6 år afhængigt af slid og mærke før cellerne begynder at trænge til en udskiftning.

Men i nogle tilfælde kan fejlen også ligge andre steder end i cellerne. F.eks kan der være fejl i dit ladestik, eller i sikkerhedsprintet som vi også kan udskifte uden at du behøver at få lavet en renovering. Hvis du er i tvivl om dit batteri skal bruge en reparation eller en renovering (eller om fejlen ligger andets steds, f.eks. på cyklen) – Så kan vi lave en test og fejlfinding af batteriet inden renoveringen for 499,- (Vi giver 50% rabat på dette hvis vi laver reparationen efterfølgende).  

 

Ja, det kan du. Når vi modtager dit batteri og du bliver skrevet ind i vores system, så modtager du automatisk en mail med et link til din sag. Her kan du følge med i hvor langt dit batteri er i processen hos os og se hvornår det bliver sat til test, eller hvornår det er klar til afhentning.

Du kan samtidig se vigtige billeder fra renoverings processen. Vi tager altid billeder, hvis der f.eks. er vandskade eller andre vigtige elementer der skal dokumenteres i renoveringen.

Vi kan lave de fleste nyere batteri modeller til elcykler og scootere mm. De renoveringer du kan bestille på hjemmesiden er de mest populære vi har inde. Hvis din model ikke er oprettet endnu, kan du altid sende os en mail til kundeservice@batteriservice.dk med de problemer du oplever med dit batteri og nogle billeder af det (Vi skal bruge et billede hvor man kan se hele batteriet og et tæt på af informationerne derpå). Så vil vores teknikere vende tilbage med et tilbud til dig.

Hvis dit batteri er på listen over vores ikke renoverbare batterier, betyder det at vi desværre ikke kan lave en reparation af din model, fordi det enten ikke kan betale sig, eller at det f.eks. ikke kan åbnes op eller andet.

OBS – Vi har en minimumspris på 999,- ved tilbud på renoveringer. Det kan som regel ikke betale sig at få renoveret mindre elektriske værktøjer og lignende, under denne pris da de kan købes billigere fra nye. Vi ønsker at renovere så mange batterier som muligt, både for økonomien og miljøet, men under dette beløb kan det desværre ikke betale sig hverken for os eller dig.

Når du indleverer en enhed til renovering / reparation hos os, modtager du en booking bekræftelse på mail. Heri er der et link du kan klikke på for at følge hvor i processen din sag er hos os. Her kan du se hvornår dit batteri stadig er i kø, eller hvornår det kommer frem til et tekniker, er til afsluttende test eller hvornår det er klar til afhentning.

Hvis du har spørgsmål til status på din renovering udover dette, bedes du sende en e-mail til kundeservice@batteriservice.dk. Husk at angive dit JOB-nr. (eller det fulde navn og telefon nummer batteriet er tilknyttet.). Vi kan IKKE oplyse om status via telefon opkald (Teknikerne kigger på mail sidst på dagen og er ikke til rådighed via telefonen).

Når dit batteri er færdigt renoveret eller repareret hos os, så skal det igennem afsluttende test der kan tage op til 2-4 hverdage. Vi giver besked enten via e-mail eller telefon når det er samlet og HELT klar til afhentning. Du kan se på linket til din sag, når der står “Klar til afhentning” så betyder det at du kan komme forbi og få dit batteri med hjem.

Hvis du ikke har modtaget en booking bekræftelse med et link til at følge processen af din renovering / reparation, efter at du har indleveret din enhed hos os, bør du først og fremmest tjekke din spam mappe for at sikre at den ikke er røget heri.

Ellers kan du altid skrive til kundeservice@batteriservice.dk og oplyse det navn og telefon nr., som enheden er indleveret i, så sender vi linket der tilhører din sag.

Efter at du har bestilt renoveringen af dit batteri her på hjemmesiden, modtager du en pakkelabel og en indleverings seddel som skal printes ud (De kommer også på e-mail til dig).

Pakkelabelen klistres på kassen med dit batteri og indleveres i dit nærmeste posthus / pakkeshop. 

Det er vigtigt at du sørger for at pakke dit batteri ordentligt ind, gerne i noget stødabsorberende materiale.

For at kunne gennemføre din renovering / reparation skal du sende følgende til os:

  • Dit batteri der skal renoveres.
  • Opladeren til dit batteri (Vi skal bruge det for at kunne teste batteriet igennem både inden og efter renoveringen).
  • Nøglen – Hvis der er tændingslås på dit batteri, skal vi bruge nøglen til batteriet for at kunne gennemføre renoveringen og teste batteriet.
  • Indleverings sedlen – Efter du har bestilt renoveringen modtager du en indleverings seddel som du skal udfylde med dine ønsker til renoveringen. Denne skal vedlægges i pakken du sender ind til os.

Hvis du køber for over 999,- så giver vi gratis fragt ved forsendelse af batterierne. Det er derfor i langt de fleste tilfælde gratis at sende dit batteri ind til renovering hos os. 

Ved reparationer for under 999,- koster fragten normalt 35,- pr. vej.

Ja. Vi sender alle vores pakker med PostNord, og hvis du har indtastet dit telefon nummer og e-mail adresse modtager du et tracking link så du kan følge forsendelsen af din pakke, både når du sender dit batteri ind til os, og når vi sender det retur til dig igen.

Ja det kan du. Om end du allerede har bestilt renovering via hjemmesiden, eller du er i tvivl om hvordan du bestiller en renovering. Så er du altid velkommen til at komme forbi og indlevere dit batteri fysisk på vores værksted i åbningstiderne (Husk at medbringe din oplader og nøgle hvis batteriet har tændingslås).

Vi bor på: Tangmosevej 87G, 4600 Køge (Lige overfor indgangen til Taekwondo klubben).

Åbningstider

  • Man – Tor: 09.00 – 16.00
  • Fredag: 09.00 – 15.00

Hvis du bestiller en vare på vores webshop som er på lager har vi 1-2 hverdages leveringstid. Vi sender pakker ud hver dag kl. 15.30 så hvis du bestiller inden da, bør du som regel have det næste hverdag.

Leveringstiden på renoveringer kan du se i punktet “Angående batteri renoveringer”.

Leveringstiden på varer i restordrer varierer alt efter leverandøren på det enkelte produkt. Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice hvis du ønsker at høre nærmere.